Kamis, 25 November 2010

Berilah aku peluang



setelah pertama ku pandang,
telah ku simpan satu keindahan yang tak dapat ku ungkapkan..
indahnya hidup bile ku tahu kau suka pada ku
harapkan ia kan berterusan hendaknya
harapkan ia bukan lah lagi sebuah mimpi yang menyakitkan
harap ia bukan lah lagi sebuah dugaan
tp sebuah intan yang telah ditakdirkan…
namun tidak dapat ku ungkap dengan kata luahan..
bukan ku takut dengan takdir tuhan,
tp kerana ku takut…
Saat aku melihatmu .. Aku takut untuk mengenalimu..
Saat aku mengenalmu.. Aku takut untuk mendekatimu..
Saat aku mendekatimu.. Aku takut untuk mencintaimu..
Saat aku mencintaimu.. Aku sangat takut kehilanganmu..
andainya kasih yang ingin kau berikan itu satu takdir ilahi…
tidak mungkin ku akan biarkan ia kesepian..
andai ada ruang untuk ku isi,
buka kan lah ia untuk ku mengisi,
tak sanggup lagi ku nafikan segala yang ada dalam hati…
setiap detik berlalu ku nafikan walau ia adalah kamu,
setiap kali termenung ku ukir nama mu,
setiap kali ku terkenang gurau sendamu,
ketawa ku walau keseorangan…
kini ku menyimpan rasa rindu yang tak dapat ku luahkan..
ingin ku cuba untuk selami sesuatu yang mungkin tak akan ku dapat harungi,
kini kerna ego ku, kau terus berdiam diri..
maaf lah diri ini wahai kasih..
kan ku buktikan keikhlasan untuk mu seorang yang ku cintai…

Tidak ada komentar:

Posting Komentar